Tulcea

Am ales Tulcea ca următorul oraş care zic eu că merită vizitat. Probabil că am văzut oraşul printr-o prismă mai favorabilă datorită stării emoţionale în care mă aflam în timpul vizitelor. O să vă spun oricum de ce mi se pare un oraş care merită vizitat. Este un oraş relativ mic dar are multe de oferit. Spre exemplu toate zonele care merită vizitate sunt concentrate în centrul oraşului ceea ce uşurează deplasarea spre ele. Personal am făcut oraşul pe jos, plimbări, mi se pare cel mai bun mod de-a vizita cu adevărat o zonă.

 

Ca orice alt oraş are părculeţe, muzee, galerii de artă şi aşa mai departe iar pentru o vedere generală asupra oraşului vă recomand să vizitaţi monumentul. Este ca o cetăţuie a Clujului, multe scări până în vârf dar merită efortul de-a urca până acolo, tot oraşul şi portul se văd superb.

 

 

 

Că tot veni vorba de port, este o faleză care-l străbate şi o să puteţi să vedeţi nişte ambarcaţiuni cu adevărat frumoase, asta dacă vă pasionează. Atâta doar să nu fie un sezon mai ploios că e posibil ca faleza să fie inundată. Dacă tot sunteţi în Tulcea, nu ezitaţi să faceţi o călătorie cu vaporul pe braţele Sfântu Gheorghe şi Sulina. Un drum dus/întors este relativ ieftin (în vara anului 2005, un bilet costa 20 lei / persoană) iar peisajul o să-ţi taie respiraţia. Odată ajunşi în Sfântu Gheorghe sau Sulina, veţi avea la dispoziţie câteva ore bune să vă bucuraţi de soare, plaja fiind destul de aproape de port. Aceste excursii se faceau Sâmbăta şi Duminica, iar plecarea era dis de dimineaţă.

 

Revenind în Tulcea nu uitaţi să vizitaţi Parcul Personalităţilor care mi se pare interesant ca idee, design si amplasare iar dacă mergeţi puţin mai departe o să ajungeţi la Lacul Ciuperca, unde vă puteţi plimba cu hidrobicicletele. Este un lac destul de mare şi o să vă bată soarele-n cap toată ziua, dar merită văzut, are o serie de terase chiar pe lac, poziţionate pe nişte piloni de susţinere. Dacă vă place shopingul vă recomand să vizitaţi supermaketul Winmarkt amplasat în Piaţa Civică peste drum de primăria Tulcea. Că tot veni vorba de Piaţa Civică, este un loc frumos de relaxare iar pentru un sfârşit perfect la o zi perfectă, puteţi urmări un apus de soare chiar de pe faleza mai sus menţionată.

 

 Lacul Ciuperca.

 

 

 

 

 

 

 Piaţa Civică.

 

 

 

 

 

 

 Statuia lui Mircea cel Mare din Piaţa Civică.

 

9 răspunsuri la Tulcea

  1. shmirtzic spune:

    Tulcea va fi pentru mine Năneşti forever. acel năneşti al lui Ioan Es. Pop, locul unde nu poţi ajunge niciodată, indiferent cât de mult te-ai strădui. nici pe jos, nici cu transportul în comun, având deasupra doar luna argintie, ca unic reper (dar faţă de ce?). în chişinău mai am speranţă să ajung, dar în tulcea niciodată
    ştie ea de ce.
    mai bagă nişte poze sau trimite-mi.
    în fine, „aici viaţa se bea şi moartea se uită”

  2. E cam departe, dacă nu mergi cu un scop, o plimbare până acolo e inutilă. Merită văzut în orice caz, chiar dacă este doar pentru Deltă. Să o vezi cum se revarsă în Marea Neagra, este chiar impresionant. Oraşul pare monoton pentru localnici, pentru mine a fost o plăcere să stau acolo… parcă eram în altă lume, am putut să uit total de grijile pe care le aveam la ora actuală… să mă detaşez. „Viaţa se bea şi moartea se uită”… nu ştiu sigur la ce te referi dar oraşul şi localnicii mi s-au părut mai primitori decât clujenii noştri🙂

  3. Miruna spune:

    ce ciudat ca ai ales tulcea…😉 Delta da, de 3 ori da. nu am fost, dar imi doresc. o sa ajung. but still… tulcea?!

  4. Ciudat? De ce? Tocmai ai spus că n-ai fost, sincer, eu aş putea găsii ceva interesant de văzut în ORICE oraş din ţara asta. E departe rău de tot de noi, e departe şi de tine care stai în Sibiu😀 dar m-aş mai duce pe acolo…

  5. Miruna spune:

    ciudat, pentru ca m-as fi gandit la 15 orase si tot n-as fi ajuns la tulcea… orase de pus pe blogu tau… oricum, eu zic ca e bine sa mergi pe orase din astea mai micute, despre care nu stie lumea. si poate unii sunt mult mai aproape decat mine si nu au fost.

  6. Evelina Rustem spune:

    statuia nu este a lui Stefan cel Mare?
    Piata se mai numeste Mircea cel Batran …
    mie imi place Tulcea, azi am fost in plimbare🙂

  7. tulceavideo spune:

    hmmm din pacate nu stiti ce este frumos si ce merita vazut. Cred ca dupa Delta, Tulcea este cel mai important punct de vizitat. Aici iti poti pune bazele minime despre Delta, asta daca nu ai invatat la scoala, poti vizita de trei ori orasul si mereu mai descoperi lucruri noi. Sincer, treceti pe aici, si daca nu va place, va platesc eu drumul si tot ce a-ti cheltuit. NU am pensiune, nu sunt in turism… pur si simplu, iubesc orasul. va las de un film sa vizionati
    http://tulceavideo.wordpress.com/2009/08/11/asa-cum-am-promis/

  8. @tulceavideo: n-am mai intrat de mult pe blog… superb video, superb orasul… chiar merita vazut

  9. Camelia spune:

    Am calatorit aproximativ 20 de ore cu trenul, am avut intarzieri, am suferit din cauza caldurii, am stat inghesuita in tren…am avut o calatorie plina de peripetii dar SINCER au meritat. Am vizitat un superb oras si nu regret nimic. M-as intoarce oricand!

    Sper sa mai am ocazia sa ma intorc! pupici:*

Lasă un răspuns

